על כוחם של גיבורים ומשמעותו הפסיכולוגית – פרסאוס הגיבור הקלאסי ומלחמתו במדוזה – The strength of the Hero and its Psychological significance-Perseus

פרסאוס הוא בעל כל הסימנים האופייניים לגיבור הקלאסי היווני, גיבור השמש ולו כל הסממנים המאפיינים גיבור. נולד למצוקה וילדותו בסכנה, חצי אל-בעל ניצוץ, ובעל שני אבות, מה שגורם ליצירת אויבים או אויבות שגם הם בעלי כוחות מיוחדים. הגיבור הוא בעל משימה, הוא מקבל קריאה למסע, הוא משחרר את עצמו אך גם פועל עבור סביבתו שבטו עמו ובכלל האחרים, כמובן בגלל תכונותיו המיוחדות האלוהיות הוא מקבל עזרה מן האלים מכוחות על ארכיטיפיים ועובר מסע מיוחד.

פסיכולוגית אנו מתייחסים לגיבור כמייצג את התפתחות האני בשלבים השונים של התפתחותו. אם נשתמש במושגיו של נוימן כי זהו האני שיש בו גם מן הניצוץ -כלומר מחובר לעצמי הגבוה במהותו הארכיטיפית, נבחין בכמה שלבים המייחדים את הגיבור. ראשית, בניית עצמו דהיינו חיזוק האיבר הנפשי המרכזי לתפקוד תקין בעולם, האני האגו. זהו איבר נפשי מרכזי וחיוני המתנהג כקומפלקס מרכזי יעיל ומשרת את המטרות, אך הוא גם מרכיב נפשי בעל אפשרות להתרחב ולהתפתח.  עם הזמן יהפוך למרכז של תודעה ומבחינה זו איבר נפשי שיכול להוות עם הזמן מרכז תודעה מתרחב עימו יכול האדם להיכנס לתהליך התחברות אל העצמי. בהתפתחות זו

יוצר האגו אינטגרציה של הצדדים השונים המרכיבים את הנפש האישיות מתרחבת ומתחזק ציר אני עצמי.  דהיינו: האדם עומד מול צילו, מול קומפלקסים שלו ויותר חתונה פנימית עם האנימה או האנימוס בקיצור עובר תהליך של אינדיבידואציה. . חשובה המודעות לציר עצמי אני כלומר לכוליות שיש בתוכו וכי היחידה אגו עצמי הינה יחידה אחת. במקביל אם כך נוצרת הכרה באנושיות לעומת הכוחות הארכיטיפים. החיבור לכוליות מעלה את העצמי האישי לדרגה גבוהה יותר ויוצרת חוויה של שדה העצמי והכרה ביחסי הגומלין אגו עצמי.

הגיבור עם כך, כזה שיופיע כגיבור המיתולוגי עם פניו השונים, יהיה בעל משימות מגוונות המקבילות לאני המתפתח: התגברות על האם הגדולה החיובית והשלילית כמעין התגברות על דרקון, השתלטות על העולם הייצרי, במיתוס זה יופיע כאילוף או התגברות על בעלי החיים, התגברות על האב הגדול ועל הקומפלקסים של ההורים שלעיתים יופיע בסמלי ההתגברות על המפלצות, כניסה לקולקטיב ועוד. 

חשובה היכולת לאומץ, עשייה וגבריות על פניה השונים, גם כאשר מדובר בגיבורה! בהמשך נראה מלחמה במפלצות וביצורים שיש להשמידם שלא כמו בעלי חיים שיש לאלפם כמעשה הסובלימציה. בהמשך יתמודד הגיבור עם שחרור הנסיכה והשגת האוצר הקשה להשגה והכרה חשובה במעורבות האלים בהתהוותו, במעשיו ובגבורתו כלומר הכרה בעזרה שקיבל מן האלים מן הממד הארכיטיפי.

אנו נראה, כי בעייתו האישית של הגיבור משקפת גם בעיה כללית יותר. וגבורתו כמו גם כוחו הן תמיד   בעלות אספקט קולקטיבי מעבר לעצמו, על אישי ועל קולקטיבי. 

הסממנים הגבוהים המיתיים, הבלתי יאומנו וההתגברות על הרוע המפלצתי העל אנושי כדי להגיע למקום גבוה יותר ונאור יותר, משקפים גם את סיפורו האישי וגם את הסיפור של הגבורה וההתפתחות האישית כמו גם את הדילמות האנושיות הבלתי פתורות שתמיד יאפיינו את הגזע האנושי. השתלטות על היצרים והדחפים, מלחמה ברוע ובקומפלקסים של האני, בעיוותים האנושיים, בחלקים החייתיים וגם באילו שהתעוותו כתוצאה של פגיעות ופצעים אנושיים פתירים וכאלו שאינם ניתנים לריפוי.

פרסאוס(שהפירוש ביוונית זה ההורס) כמו כל גיבור נולד למצב מצוקתה נולד לאימו היפה דנאיי אך היא גם הקורבן לאביה. דנאיי נולדה לאב אקריזיוס , כוחני קנאי ופרנואידי כלפי אחיו התיאום. שני האחים נולדו לעבאס המלך החזק והכל יכול, שלא השכיל לחלק עצמו וממלכתו בין בניו! והחלישם!  מסופר היה כי המגן של אותו עבאס האבא היה בעל כוח עצום אפילו אחרי מותו. וכך קורה כאשר אב חזק שתלטן ובעל יכולות על אנושיות אינו משקיע כאב וילדיו נותרים מיותמים חסרים אחוזי קינאה ומלאי זעם ותסכול. אותו מלך אקריזיוס שחשד במעשיו ומעלליו של אחיו פרויטוס ,אך גם בשל העובדה שהייתה לו רק בת אחת וחסר בנים, הלך אל האורקל כדי להיוועץ בו בענייניו ובגורלו. והנה האורקל מזהיר את המלך ומלבה את הפרנויה שלו, שנכדו הבן של דנאיי יהרוג אותו!  ומי אם לא אחיו יריבו, הוא שישכב עם ביתו וזו תלד לאחיו בן שייקח את צידו של אביו וילחם באקריזיוס. דנאי נכלאה על ידי אביה וזאוס בא אליה להפרותה עם גשם של זהב. 

danae-by-klimtהאם הצעירה ההופכת לקורבן של אביה ומוצאית אב מן השמיים, הוא מוטיב מרכזי ברקע שעליו גדל הגיבור פרסיאוס. אותו גיבור שיגדל עם אימו הקורבן הטהורה והרוחנית ועם אב -אל בעל כוח עליון. הוא יגדל למעשי גבורה ולהתגברות רבתי בחייו האישיים כמו התמודדות עם דמות האם, חוסר האב, קומפלקסים קשים של הרסנות, איבון אישי צורך לגאול את נפשו מעודף ראש, מרחמים יתר, חרדות והיבריס בעלת דואליות בלתי נגמרת.

פריסיאוס נולד לאימו ואביה.האב סבו של פרסאוס מתמלא פחד שנכדו /בנו, ירצח אותו ועל כן מגרש את דנאיי עם בנה הקטן. הוא מבקש מאנשיו להכניסה עם בנה לתיבת עץ ולהשליכם לים הגדול. תיבת העץ שמשמשת כסירה עבור האם והילד שטה לה על גבי הגלים עד הגיעה את האי סריפוס אשר בים האגאי. על חופו של האי מקבל אותם בחום ובאימוץ רב הדייג דיקטיס ,אחיו של המלך  פולידיקטיס , הדייג הטוב מאכיל ומשקה אותם מאמץ ומגדל את התינוק פריסיאוס עד היותו פעוט ויש הטוענים שהאם דנאיי נשארה זמן רב יותר שם. אך דבר הגעתו ותחילת גידולו מגיע כשמועה אל ארמון המלך! כבר רואים אנו את תלאותיו של הגיבור שנולד למצב מורכב והוא בסכנת חיים כמו כן נושא על גבו את גורל אימו ואת מעלליו של אביו. וזוהי דוגמא לסכנות קיומו של האני החדש לצרות המלוות את גידולו לתסביכי האם והאב הנוצרים שיהיה עליו לשאת ולפתור ולדרך שיהיה עליו לעשות לחיזוק עצמו! אינססט , אמא קורבן , אב שתלטן ותחרותי בעצמו בעל תסביך אב לא פתור .. כל מה שאני חדש ומתפתח יכול לסבול ממנו! עד שמתחזק…

המלך פולידיקטיס ,אחיו של הדייג, ששומע על הילד הפלאי רוצה את הילד ואימו אל ארמונו. פריסאוס אחרי שבילה את ינקותו בסביבת הדייג הטוב עובר להמשך את ילדותו ונערותו לחיות כנסיך בארמון המלך. הצורך של האני להיות נסיך קיים אך בילדות עם התפתחות האני זהו צורך חיוני שיכול להשפיע על האני באופן גורלי ואפילו על המשך עיצוב האישיות! זהו צורך להרגיש מיוחד, לקבל את החינוך הנעלה, לגדול עם מלך שאתה גאה בו כדמות אב מרכזית וחשובה. הדבר קיים בסיפורו של הגיבור ובאותה צורה מופיע כצורך גם בסיפורו של האני המתפתח, האני שעל מנת להתחזק אמור לקבל את המיטב על ידי האב המגדל.  שני אבות יש לגיבור האב הרוחני המיתי הארכטיפי , ודמויות אנושיות האחת קשורה לטבע -הדייג ואילו השניה קשורה לתרבות,לידע ולקידמה של אותה התקופה. 

אך כדי להגיע למניע של מעשה הגבורה שתקדם את עצמו ואת העולם האינושי, על הגיבור לקבל מוטיבציה גם מן הרמה האישית המציקה לו וגם מן הרמה הגבוהה יותר שתופיע בדמויות האלים העוזרים המבטאים כוחות על :אתנה,הרמס,כייצוגי על הקוראים, מעוררים ועוזרים במשימות. זוהי כמעין קריאה הבאה ממקום גבוה כמו קריאת״  לך לך ״

%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%90%d7%95%d7%a1-%d7%a2%d7%9d-%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%95%d7%96%d7%94פרסיאוס עסוק בעצמו ובהתפתחותו אך גם בלהציל את אימו אשר יכולה בכל רגע ליפול בפעם השנייה ולהיות קרבן לגבר אכזר.  הקשר החזק עם אימו הקרבן רלבנטי ביותר לסיפורו של פרסאוס ולסיפורים אופייניים לעיתים גם להתפתחות האני בעידנים פטריארכליים. האם היפיפייה שגורלה המר הפך אותה אולי לקשה מדי ומכשפה המעוררת פחד משתק או למסכנה וסובלת ומעוררת רחמים וחמלה. אולי כדי להתגבר עליה יש לדעת מתי להציל מתי להיפרד, מתי לא לפחד ולהתעמת וכן מתי לא לרחם ולהכאיב וכמובן מתי להוריד את כוחו של הראש החזק והמאבן וממית! 

הסיפור מספר לנו שלמלך פלידקטיס האב המגדל של פריסיאוס היה מנהג של טיכסי ארנוס שבהם היה כל נציג מביא לו מתנות הקשורות בסוסים. כולם יכולים היו להביא מתנות והמלך היה מתגמל אותם. באחת המשתאות הללו, המלך שחיפש גם כלה לעצמו, הכריז על תחרות רבתי של הבאת מתנות. באותו משתה גם פרסאוס הצעיר והגאה התמלא אומץ לבקש להביא גם הוא מתנה ולבקש בקשה. פרסאוס אשר עבד את אתנה במקדשה ובמקום גם קיבל התגלות ממנה ובהמשך מן האל הרמס, כי עליו לבקש להביא את ראש המדוזה כמנחה, גם לאלה אתנה וגם למלך האב, אשר סיפר פעמים אינספור עד כמה סובלת הממלכה מן המדוזה הממיתה. המאבנת עוצרת וגורמת אולי לכמעין סטגנציה בממלכה ובהתנהלות של הדברים.

המדוזה הממיתה, מאבנת ומשתקת הייתה ידועה לשימצה באי סריפוס אך סיפורה האישי גם הוא חשוב לצורך העניין. כמו כל מפלצת המייצגת פן אינושי שהתעוות אם בשל פגיעה, קללה היבריס או דבר מה שהאלים מרגישים שראוי להתערב ולהעניש בו את האדם, גם המדוזה היא בעלת סיפור אישי שיכול לשפוך אור על היווצרות של קומפלקס שכזה בנפש האנושית.

medusaמדוזה בראשיתה הייתה נערה יפהפייה אשר שרתה את אתנה באחד ממקדשיה המרכזיים.

נערה זו, בעלת שיער מדהים ויופי נדיר הייתה מתרועעת עם אל אחר, פוסידון יריבה של אתנה ופעם אפילו שכבה עימו בפתח מקדשה של אתנה. כוהנת אתנית אשר יופיה ויצריה לא נשלטו הייתה קורבן לקללתה של אתנה ואולי גם לקנאתה. הנערה תהפוך למפלצת בעלת שיער נחשים, עיניים מדממות ושניים מכוערות ובמקום לעורר אירוס ומשיכה היא תאבן את כל רואיה. מפחידה מאבנת ומעוררת רחמים על מסכנותה ישבה מדוזה בפניה החדשים בתוך מערה, משני צידיה אחיותיה הגורגונות שהיו מפלצות ארכיטיפיות ידועות ונצחיות כי הרוע והכיעור הוא הרי ניצחי. אך אתנה לא שקטה ואולי רצתה לשחרר את המצב התקוע ולכן את ראשה של זו רצתה אתנה להוריד בעזרתו של הגיבור האנושי.

מחמתה של אתנה במדוזה והפיכתה למפלצת יכול להוות עבורנו דוגמה מובהקת להיווצרות של קומפלקס עקב דחיית החלקים הייצריים המיניים מתוך הקינאה הפחד והמוסרנות! שאז היופי והאירוס הופך לבעל פנים מושחתים. הוא גם פורץ ללא מעצורים אך גם נדחה נענש ומגביר את הצד ההרסני שלו.אירוס שהופך לטנטוס במושגי פרויד.

להוריד את הראש במקרה זה יכולה להיות שחרור רווחה והתחלת הפתרון וזאת הסיבה שגם אתנה המסמלת את השאיפה להתפתחות ומובילה לנאורות, מעוניינת בהורדת הראש ובאינטגרציה של הצדדים הללו בתוך הנפש הנאורה.

מדוזה מוכספת

פרסיאוס ,המייצג את גיבור התבונה, יודע כי עליו למצוא את נימפות הצפון הנאור יותר והמואר יותר כדי להגיע אל המשימה וגולת הכותרת של יצירתו. נימפות הצפון מחזיקות בציוד והכלים הדרושים לו כדי לערוף את ראש המדוזה. אך כיצד להגיע למשימה הנכספת?

כדי להגיע לנאורות על הגיבור שלנו לעבור דווקא בארץ החושך, בארץ שאותה גם אתנה האלה הצעירה אינה מכירה.  מי שכן יודע דברים עתיקים שכאלה הן הגריאות (האפורות הזקנות) המכשפות העתיקות דמויות ברבורים. ומהן צריך פריסאוס להוציא את המידע. החיבור של הגיבור למקורות ,לללא מודע העמוק איתו עליו להתעמת בדרך להתפתחות.  

האינפורמציה והידיעה לא תעבור דרך הרציונאליות האתנית הישירה, חוכמה שכזאת קשורה גם בעולם הארכאי יותר, בעולם חשוך וחסר תודעה פרטית. הגריאות שייכות לעולם אקסטרוברטי ולקולקטיב חסר תודעה ואבחנות. הגריאות למרות ששומרות מידע המוביל לעולם גבוה יותר, יכולת להיעזר בעולם הארכיטיפי, הן כמעין מכשפות ״חייתיות״ קרובות לעולם החי ובעלות עין אחת לשלושתן ושן אחת לשלושתן. עין שאינה מאובחנת דרך האישי היחידני אלא מקבלות מידע באופן אקסטרוברטי כללי. הגיבור, בתחכומו כטריקסטר קטן ולא מרצה את הסביבה, מוציא מן הגריאות החייתיות הזקנות את המדע על ידי כך שגונב להן את העין ומכריח אותן למסור לו את המידע אחרת לא יחזיר את העין. זוהי אינה התנהגות הולמת של ילד טוב שמחכה לקבל את האהבה, אלא לוקח את מה שצריך, על מנת לבצע את המשימה שלו ללא התחשבות באחרים.

לאחר שקיבל את המידע, הוא משיג את העזרה מן האלים השונים:  מאתנה לצד החרב כלי הזין הגברי מקבל את המגן -מראה אשר תאפשר לו רפלקציה ויכולת לשמור מרחק ולא להישאב אל הדברים, שמירת מרחק הולם. המגן מאפשר לראות את הדברים דרך גורם מתווך המנטרל את המעורבות הרגשית את הפחד הכעס והרחמים: במיוחד את הפחד ואת הרחמים שיכולה לעורר המדוזה המאבנת. הרמס השליח, המוביל נותן לו סנדלים מכונפות המאפשרות לגיבור להיות נייד, זריז ולרחף מעט מעל הדברים, הוא גם משאיר לו תרמיל פלאים בעל יכולת התאמה של גודל הדבר הנכנס אליו ושיש לשאת. וכן נותן לו חרב מיוחדת, חרב פלאים אשר התנועות הנכונות שיעשה תהיינה מחוזקות וממשיכות להתבצע בעצמן ככל שאתה מחזיק בה.פריסואוס מקבל גם עזרה מאל השאול ההדס האל הבלתי נראה המייצג עברינו יכולת אינטרוברטית של בלתי נראות והתכנסות וזאת דרך הקסדה המאפשרת להיות בלתי נראה בלתי מתבלט ובלתי מתרברב על הצלחתך! 

הגיבור פריסיאוס יוצא למשימתו להוריד את ראשה הממית של מדוזה עם כמה פונקציות שמאפיינות את גיבור השמש, האגו האנושי המתחזק, גם במשימותיו בעולם וגם בהתמודדות עם עצמו. . עתה הוא בעל יכולת לרפלקציה, להתבוננות תבונית לא מתלהמת לא מתרגשת, הוא מסוגל להיות כלי מכיל ומחזיק את עצמת הישגיו, הוא מצויד ביכולת לזריזות לטריקיות לשליחות מהירה ויעילה והוא מסוגל להשתמש בחרב בניתוח ובהסרה ואבחנה בין טפל ועיקר! הוא גם רכש את היכולת להתכנסות עצמית לראות את הישגיו ואת הצלחותיו ללא רבב.

אתנה גם מציידת את הגיבור ביכולת אבחנה מעניינת וחשובה: הכרה ואבחנה בין השגת התגברות על צל ורוע אנושי ששייך לבני אינוש ובין מלחמת שוא וחסרת סיכוי מול כוחות דמוניים של רוע ארכיטיפי המסומל על ידי הגורגונות אחיותיה הנצחיות של מדוזה! הגיבור צריך להיות מודע עם מה לא להסתבך ועם מה אפשר להתמודד כמו האימרה המפורסמת שחכם לא יכנס למה שפיקח לא ידע איך לצאת ממנו!

מצויד ונחוש חכם ונועז הולך הגיבור פריסיאוס למשימתו הוא ניצב מול מערת המדוזה, מבחין בינה ובין אחיותיה הנצחיות מכוון את חרבו בזרת המראה מגן ברגע שמוריד את ראש המדוזה הוא מכניס אותה מיד לתרמילו הוא לובש את קסדת הבלתי הנראה וקופץ על גבו של פגסוס הסוס המעופף שיצא זה אך מצווארה כשעל גבו רוכב הזהב כריסאור שנולד מתוך הזווג של אתנה ופוסידון. הגיבור מתעופף על גבי הסוס בתרמילו ראש המדוזה אותה יעביר תוך זבח והעלאת קורבן לאלה אתנה! הגיבור האנושי הצליח להתגבר על הכוחות הממיתים המאבנים הקיימים בקומפלקסים האנושיים המפוצלים שלנו. הוא הצליח לשחרר את האנרגיה הכלואה את אנרגיית האירוס שכמעט הפכה טוטאלית לאנרגיית טנטוס . פגסוס בעל אנרגיית היצירה עומד לרשותו. יחד עם זאת הגיבור האנושי החדש מחזיק בראש המדוזה בידיו וביכולתו להשתמש בראש המדוזה לצרכיו הוא לאבן להפחיד ואף להמית את מה שצריך. בסיום משימתו הוא יקריב את הכוח הזה עבור ההתפתחות הוא ימסור אותו לאתנה . ואתנה המסמלת נאורות מתפתחת תטמיע את הכוחות המדוזאיים כחלק של אינטגרציית החכמה שלה. חכמה גבוהה יותר כוללת אינטגרציה של הצל! של הקומפלקסים ההרסניים שלנו. 

פגסוס

האני המסומל על ידי גיבור השמש הגיע לדרגה גבוהה יותר של התפתחות יכולת אינטגרציה של הצל הצל וחלקי רוע שאפשר להטמיעם ולשאתם: ״ כי אם תטיב שאת ולפתח חטאת רובץ ״ …כתוב במקורותינו! הרע נמצא מסביב ואותו אנו חייבים לדעת ולהטיב שאת.

חלקו השני של המיתוס מוקדש למשימה שונה בתכלית שעל הגיבור לבצע. משימת הצלה של אהובתו!  התגברות על מפלצת נשית אימהית ומחזיקה, שחרור העלמה הכבולה מצפרנו האם הנוראה. עבור משימה זו פריסיאוס כבר מוכן והוא יצא לבצעה בעזרת פגסוס האנרגטי ובעזרת ראשה של המדוזה הנמצא מאופסן בתרמילו. כל זאת יעשה עוד בטרם ויתר על ראש המדוזה ועדיין לא שב לביתו של האב הנורא פולידקטס . ועל כך בפרק הבא…

On the power of heroes and its psychological significance – Perseus the classic hero and his war against Medusa
Posted on July 30, 2016, by Avi Baumann
Perseus has all the characteristic signs of the Greek classical hero, the hero of the sun, and has all the characteristics that characterize a hero. Born into adversity and his childhood in danger, half-god-possessed of a spark and has two fathers, which causes the creation of enemies. Who also has special power Psychologically we treat the hero as representing the making of the path of the self in the various stages of its development? If we will use Neuman's concept that this is the self that also has the god spark – that is, connected to the higher self in its archetypal essence, that is, it is itself an archetype that must undergo personalization. We will notice several stages that distinguish the Hero. First, the construction of itself i.e., strengthening the central mental organ for normal functioning in the world, the ego-self. It is a central and vital mental organ that acts as an effective central complex and serves the objectives but is also a mental component that has the possibility of expanding and developing. Over time, it will become a center of consciousness and in this respect a mental organ that can over time become an expanding center of consciousness with which the person can enter the process of the personal self to a higher level and the experience of the field of the self and the recognition of the interrelationship with the ego of the self.
The Hero with this, one who will appear as the mythological hero with his different face, will have diverse tasks parallel to the developing self: overcoming the positive and negative great mother as a kind of overcoming a dragon, taking over the creative world, in this myth will appear as training or overcoming the animals, overcoming the great father and the parental complexes that will sometimes appear in the symbols of overcoming the monsters, entering the collective and more.

The ability to have courage, action, and masculinity is important on its various faces, even when it comes to heroin! Later we will see a war against monsters and creatures that must be destroyed, unlike animals that must be tamed as the act of sublimation. Later, the protagonist will face the liberation of the princess and the achievement of the difficult treasure to obtain, and an important recognition of the involvement of the gods in his formation, actions and heroism that is, recognition of the help he received from the gods from the archetypal dimension.

We will see that the personal problem of the protagonist also reflects a more general problem. And his heroism, as well as his strength, always has a collective aspect beyond himself, both personal and collective.

The mythical, unbelievable high signs and the overcoming of monstrous superhuman evil to reach a higher and more enlightened place, reflect both his personal story and the story of heroism and personal development as well as the unresolved inhuman dilemmas that will always characterize humans. Taking control of instincts and impulses, fighting evil and the complexes of the self, iniquitous distortions,

In the animal parts and in those that have been deformed as a result of human injuries and wounds are solvable and those that cannot be healed.
Perseus (which in Greek means the destroyer) like any hero is born into a state of distress, born to his beautiful mother Danai but she is also the victim of her father. Dannay was born to a father Akreizios, a jealous and paranoid forceful towards his coordinating brother. The two brothers were born to Abbas, the powerful and almighty king, who was unable to divide himself and his kingdom among his sons! And weakened! It was said that the defender of that Father Abbas had tremendous power even after his death. And so, it happens when a strong, domineering father with superhuman abilities does not invest in pain and his children are left orphaned, lacking envy, and full of rage and frustration. The same king of Acrisius, who suspected the deeds and misdeeds of his brother Proetus, but also since he had only one daughter and no sons, went to the oracle to consult him on his affairs and fate. And here the oracle warns the king and inflames his paranoia, that the grandson of Dannay will kill him! And who if not his rival brother, is he who will sleep with his house, and this will give birth to his brother a son who will take his father's side and fight against Acrisius. Danai was imprisoned by her father and Zeus came to her to fertilize her with a rain of gold.
The young mother who becomes the victim of her father and finds a father from heaven is a central motif in the background in which the Hero Perseus grew up. The same hero who will grow up with his pure and spiritual sacrificial mother and with a father of God who has a higher power. He will grow up to heroic deeds and greater overcoming in his personal life, such as dealing with the mother figure, the lack of a father, harsh complexes of destructiveness, the need to redeem his soul from an excess of head, excessive pity, anxiety, and hubris with a never-ending duality. Perseus was born to his mother and father god Zeus. Perseus's grandfather is filled with fear that his grandson/son will murder him and therefore expels Danai with her young son. He asks his men to put her in a wooden box with her son and throw them into the great sea. The wooden box that serves as a boat for the mother and child sailed on the waves until it reached the island of Serifos in the Aegean Sea.
On the shore of the island, they are warmly received and embraced by the fisher Dictis, the brother of King Polydictis, the good fisher, feeds and waters them by adopting and raising the baby Perseus until he is a toddler, and some claim that the mother Danai stayed there longer. But the word of its arrival and the beginning of its growth comes as a rumor to the king's palace! We already see the hardships of the Hero who was born into a complex situation and is in mortal danger as well as carrying on his back the fate of his mother and the misdeeds of his father and even grandfather. This is an example of the dangers of the existence of the new self to the troubles that accompany his upbringing in the mother and father complexes that he will have to bear and solve and the path he will have to do to strengthen himself! overcome a victim mother, a domineering and competitive father himself who has an unresolved father complex. Everything that I am new and evolving can suffer from! Until it gets stronger…

King Polyducts, the fisherman's brother, who hears about the miraculous boy wants the child and his mother to his palace. Perseus, after spending his infancy in the vicinity of the good fisher, moves on to continue his childhood and adolescence to live as a prince in the king's palace. The need for the self to be a prince exists but in childhood with the development of the self it is a vital need that can affect the self in a fateful way and even the continued shaping of the personality! It is a need to feel special, to receive a sublime education, to grow up with a king that you are proud of as a central and important father figure. This exists in the story of the protagonist and in the same way, appears as a need in the story of the developing self, the self that to become stronger is supposed to receive the best from the growing father. The protagonist of the mythical spiritual father has two ancestors, the archetypal father, and human figures one is related to nature-the fisher while the other is related to the culture, knowledge, and progress of that time.
But to reach the motive of the heroic act that will advance himself and the human world, the protagonist must be motivated both by the personal level that bothers him and by the higher level that will appear in the characters of the helper gods who express superpowers: Athena, Hermes, Hades, awakening and helping in the tasks
d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%90%d7%95%d7%a1-%d7%a2%d7%9d-%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%95%d7%96%d7%94
Perseus is busy with himself and his development but also with saving his mother who can at any moment fall a second time and be a victim of a cruel man. The strong bond with his sacrificial mother is highly relevant to the story of Perseus and to stories that are sometimes characteristic of the development of the self in patriarchal ages. The beautiful mother whose bitter fate has made her too difficult and a witch who provokes paralyzing fear or poor and suffers and arouses pity and compassion. Perhaps to overcome it, one must know when to save, when to part, when not to be afraid and confronted, as well as when not to feel sorry and hurt, and of course when to lower
The strength of the strong and stoned head kills the story tells us that the king of Pylodictus the adopted father of Perseus, had a custom of rituals in which each representative would bring him gifts related to horses. Everyone could bring gifts and the king would reward them. At one of these banquets, the king, who was also looking for a bride for himself, announced a great competition of bringing gifts. At the same banquet, the young and proud Perseus also had the courage to ask to bring a gift as well and to make a request. Perseus, who worshiped Athena in her temple and instead also received a revelation from her and later from the god Hermes, that he should ask to bring the head of the Medusa as an offering, both to the goddess Athena and to the king ' the father, who told countless times how much the kingdom suffers from the petrifying Head of Medusa. The masculinist stops and causes a kind of stagnation in the kingdom and in the conduct of things.
The deadly, petrifying, and paralyzing Medusa was notorious on the island of Serifs, but her personal story is also important for that matter. Like any monster that represents a human face that has been distorted whether due to injury, a curse of hubris or something that the gods feel is worthy of to intervene and punish in it the person, also the Medusa has a personal story that can shed light on the formation of a complex in the human psyche.
Medusa in her early days was a beautiful girl who served Athena in one of her main temples. This girl, with amazing hair and rare beauty, would socialize with another god, Athena's rival Poseidon, and once even slept with him at the entrance to Athena's temple. An ethnic priestess whose beauty and instincts were not controlled was a victim of Athena's curse and also of her envy. The girl will become a monster with snake hair, bloody eyes, and two ugly eyes, and instead of evoking Eros and attraction, she will petrify all her sights. But Athena was not quiet and wanted to release the stuck situation and therefore the head of the latter Athena wanted to lower with the help of the human her. Athena's Rage at the Medusa and her transformation into a monster can be a clear example for us of the formation of a complex due to the rejection of the sexual instinctive parts out of jealousy, fear, and morality! That then the beauty and the Eros become a corrupt face. He also breaks in uninhibitedly but is rejected, punished, and increases his destructive side. An Eros that becomes a Thanatos. Lowering one's head in this case can be the release of well-being and the beginning of the solution therefore Athena, who symbolizes the aspiration for development and leads to enlightenment, is interested in lowering the head and integrating these shadow sides into the enlightened psyche.
Perseus represents the hero of reason, Wisdom. knows that he must find the more enlightened and enlightened nymphs of the north to reach the task and the crowning glory of his work. The northern nymphs called the Greys possessed the equipment and tools they needed to decapitate the head of the Medusa. But how to reach the desired task?

To reach the Enlightenment, our hero must pass through the land of darkness, a land that even the young Goddess Athena does not know. Those who do know such ancient things are the Old Grays gray ones, the ancient swan-like witches. And from them, Perseus should take out the information. The connection of the protagonist to the sources, to the deep unconscious with which he must confront on the way to development. Information and knowledge will not pass through direct ethnic rationality, such wisdom is also associated with the more archaic world, in a mysterious world that lacks private consciousness. The gray lands belong to an extraverted world and to a collective that lacks consciousness and diagnosis. The Greys, although they retain information leading to a higher world, the ability to use the archetypal world, are like "animal" witches close to the animal world and have one eye for all three and one teeth for all three. An eye that is not functioning through the individual person but receives information in a general extraverted way. The protagonist, in his sophistication as a little trickster and not lecturing the environment, extracts from the old animal nuclei the science by stealing their eye and forcing them to give him the information otherwise he will not return the eye. This is not the appropriate behavior of a good child who is waiting to receive love but takes what is necessary, in order to carry out his task without considering others. Having received the information, he obtains help from the various gods: from Athena next to the sword the male tool receives the shield – a mirror that will allow him reflection and the ability to keep a distance and not get sucked into things, maintaining an appropriate distance. Shield Mirror Allows seeing things through an intermediary factor that neutralizes the emotional involvement the fear, anger, and pity: especially the fear and pity that can provoke the petrifying Medusa. Hermes the messenger, the carrier gives him winged sandals that allow the hero to be mobile, agile, and hover slightly above things, he also leaves him a miraculous backpack with the ability to adjust the size of the thing that enters him and that must be carried. And gives him a special sword, a miracle sword whose correct movements he will make will be strengthened and continue to be conducted on their own if you hold it. Perseus also receives help from the god of Hades the invisible god who represents in our past an introverted capacity of invisibility and convergence and this is through the helmet that allows you to be invisible and unobtrusive and does not brag about your success!

The protagonist Perseus embarks on his mission to lower the deadly head of Medusa with several functions that characterize the hero of the sun, the human ego that is strengthened, both in his tasks in the world and in dealing with himself. Now he can reflect, to observe unenthusiastically and unnervingly intelligently, he is able to be an inclusive tool and holds the strength of his achievements, he is equipped with the ability to agility to tricks for a quick and efficient mission and he is able to use the sword in surgery and removal and the distinction between superstitious and essential! He also acquired the capacity for self-assembly to see his achievements and successes flawlessly Athena equips the Hero with an interesting and important distinction: recognition and distinction between the achievement of overcoming the shadow and evil of Humans that belonged to the Human and a vein and hopeless war against demonic forces of archetypal evil symbolized by the Gorgons, the eternal sisters of Medusa! The protagonist should be aware of what not to get involved with and what can be dealt with like the famous saying that a wise man will not go into what a clever man did not know how to get out of it!
Determined wise and bold the protagonist Perseus high mission He stands in front of the Cave of the Medusa, distinguishes her from her eternal sisters directs his sword in the visor mirror protects her as soon as he lowers the head of the Medusa, he immediately puts it in his backpack He wears the helmet of the invisible and jumps on the back of Pegasus the flying horse that came out of this but from her neck with on his back the golden rider Chrysor born out of the pairing of Medusa and Poseidon. The protagonist flies on top of the horse in his backpack the head of the Medusa that he will pass while making an altar and offering a sacrifice to the goddess Athena! The human hero managed to overcome the stone-killing forces present in our split human complexes. Pegasus, who has the creative energy, and can unite the poles, is at his disposal. At the same time, the new human hero holds the head of the Medusa in his hands and his ability to use the Medusa head for his needs is for the stone to scare and even kill what is needed. At the end of his mission, he will sacrifice this power for development, and he will deliver it to Athena. And Athena symbolizes developing enlightenment will assimilate the Medusa shadow forces as part of its intelligent integration. Higher intelligence includes shadow integration! of our destructive complexes.
Pegasus
Pegasus The self-symbolized by the Hero of the Sun has reached a higher level of development of the ability to integrate the shadow and parts of evil that can be assimilated and carried:" For if you do well and develop a sinful one … Write to our sources! Evil is all around, and we must know and be good that you are
The second part of the myth is dedicated to a radically different task that the protagonist must perform. The rescue mission of his beloved! Overcoming a maternal and holding female monster, releasing the bound maiden from the clutches of the terrible mother. For this task, Pegasus is already ready, and he sets out to perform it with the help of the energetic Pegasus and with the help of the head of the Medusa that is stored in his backpack. All this will be done even before he gives up the head of the Medusa and has not yet returned to the home of the terrible father Products. And about that in the next chapter

.